مالت

مالت به عضویت اتحادیه اروپا و منطقه شنگن درآمده است. فرد می تواند به موجب برنامه اقامت مالت، مجوز اقامت در مالت را کسب نماید. این مجوز امکان تردد آزادانه در منطقه شنگن را به افراد ذینفع می دهد. حق اقامت نامحدود در مالت به موجب  مجوز اقامت برای افراد ذینفع حاصل می شود.

کلیات برنامه

برنامه اقامت و ویزای مالت که در سال ۲۰۱۵ پا به عرصه وجود گذاشته است، یکی از راههای کارآمد و سریعی است که سرمایه گذاران بدین وسیله می توانند از حق اقامت قانونی در مالت برخوردار باشند.

 مزایای برنامه
0
اخذ اقامت در ۳ ماه
0
حداقل مبلغ سرمایه گذاری: ۲۵۰ هزار یورو
0
کسب تابعیت در ۵ سال (از تاریخ موافقت با پرونده)

اقامت در مالت با مزایای بسیاری همراه است. بیایید به تعدادی از آنها نظر افکنیم.

  • شما شما و خانواده تان  با اجازه اقامت در مالت حق خواهید داشت با آزادی تمام و بدون هیچ گونه محدودیتی به کشورهای محدوده شنگن سفر نمایید. شما و خانواده تان نباید نباید برای سفر به کشورهایی همچون سوئیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، یونان و پرتغال ویزا اخذ نمایید.
  • حق اقامت بی حد و حصر در مالت برای شما در نظر گرفته شده است. اجازه اقامت مادام العمر است. کارت اقامتی صادر شده که می توان هر ۵ سال یک بار به طور نامحدودی آن را تمدید کرد. شما با این کارت شایستگی برخورداری از حقوق و مزایای اتباع را پیدا می کنید.
  • حداقل زمانی برای حضور در مالت مقرر نشده است.
  • خانواده ها نیز مشمول این برنامه می شوند. افراد تحت تکفل شامل همسر یا فردی که رابطه بلندمدت و با ثبات با وی داشته اید، می شود. فرزند، والدین و پدربزرگ و مادربزرگ نیز تحت شرایط خاصی در دایره افراد تحت تکفل قرار می گیرند.
شرایط برنامه

برنامه اقامت و ویزای مالت اساسا برای جلب سرمایه گذاری خارجی به مالت تعبیه شده است تا بدین وسیله وضعیت اشتغال بهبود یافته و درآمد قابل توجهی عاید کشور شود. این مسئله به نوبه خود بر سطح زندگی افراد تأثیر مستقیم خواهد گذاشت. گذشته از تأمین شرط سرمایه گذاری، افراد باید  برخی از شرایط دیگر را نیز احراز نمایند. این شرایط به ترتیب ذیل است:

  • فرد باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد.
  • فرد باید استشهادیه ای ارائه نماید. در این استشهادیه باید بر داشتن درآمد (حاصل از منابع خارجی) بیش از ۱۰۰ هزار یورو یا سرمایه ۵۰۰ هزار یورو اعتراف شود.
  • فرد باید فرآیندی را که در آن تمامی جوانب سرمایه گذاری بررسی دقیق می شود، طی نماید.
  • فرد باید فاقد سوء پیشینه کیفری بوده و مدارکی در اثبات این موضوع ارائه کند. این مدارک شامل گواهی پلیس صادره از کشور متبوع و هر کشوری است که فرد بیش از ۶ ماه در ۱۰ سال اخیر در آن اقامت داشته است.
  • فرد باید از بیمه سلامت اروپایی برخوردار بوده که ۳۰ هزار یورو به عنوان حداقل مبلغ پوشش آن تعیین شده است.
  • فرد باید گواهی مبنی بر عدم ابتلای خود و خانواده به بیماری عمده را ارائه نماید، گواهی که از مرکز معتبر درمانی اخذ شده است.
گزینه های سرمایه گذاری

برنامه اقامت و ویزای مالت تحت مدیریت نهادی در مالت است. این نهاد موسوم به دفتر ویزا و مهاجرت مالت (Identity Malta) به دولت مالت گزارش می دهد.

برنامه اقامت مالت موضوع مقرراتی بوده که باید از آن پیروی نمود.شایستگی بهره گیری از برنامه منوط به احراز تمامی شرایط سرمایه گذاری ذیل است:

اعانه مالی+سرمایه گذاری در اوراق قرضه+ملک

  • اعانه مالی

برای آنکه اقامت مالت از طریق این گزینه سرمایه گذاری بدست آید، متقاضی اصلی باید ۳۰ هزار یورو به مقامات ذیربط مالتی پرداخت نماید. ۵۵۰۰ یورو از این مبلغ در زمان ارائه درخواست مسترد شده و مبلغ مابقی برابر با ۲۴۵۰۰ پس از کسب موافقت با درخواست نامه پرداخت می گردد. چنانچه والدین، پدربزرگ یا مادربزرگ جزء درخواست اقامت باشند، مبلغ ۵،۵۰۰ دلار به ازای هریک دریافت می شود.

  • سرمایه گذاری در اوراق قرضه

متقاضیان باید در این گزینه حداقل ۲۵۰ هزار یورو در اوراق قرضه یا سهام دولتی سرمایه گذاری نمایند. حفظ این نوع سرمایه گذاری برای ۵ سال الزامی است. این مبلغ با تأیید درخواست اقامت پرداخت می گردد.

متقاضیان باید حداقل ۳۲۰ هزار یورو (در صورت قرار داشتن ملک در مالت) یا ۲۷۰ هزار یورو (در صورت قرار داشتن ملک در گوزو یا جنوب مالت) در ملک سرمایه گذاری کنند. ایشان هم چنین می توانند قرارداد اجاره ملک به مبلغ ۱۲ هزار یورو (در صورت قرار داشتن ملک در مالت) یا ۱۰ هزار یورو (در صورت قرار داشتن ملک در گوزو یا جنوب مالت) در سال منعقد نمایند. این نوع سرمایه گذاری باید برای ۵ سال حفظ گردد.

مالت را خانه دوم خود سازید 
یافتن برنامه مناسب

به مقایسه اختصاری برنامه های مختلف پرداخته و از مختصات و ویژگیهای هریک اطلاع حاصل نمایید

هزینه برنامه ها

هزینه تخمینی هریک از برنامه های ارائه شده را بررسی فرمایید

نقشه برنامه ها

با مراجعه به این صفحه، از تعداد کشورهایی که با دراختیار داشتن گذرنامه یک کشور می توانید بدان وارد شوید، مطلع گردید

ورود به 147 کشور دنیا بدون نیاز به اخذ ویزا

0

جمعیت

514,564 نفر

تولید ناخالص ملی (به طور سرانه)

48,246 دلار

تولید ناخالص ملی (برابری قدرت خرید)

22.802 میلیارد دلار

پایتخت

والتا

منطقه زمانی

منطقه زمانی اروپای مرکزی (زمان هماهنگ جهانی+۱)

وسعت

۳۱۶ کیلومتر مربع

زبان

مالتی، انگلیسی

ارز

یورو

صنایع اصلی

گردشگری، صنعت الکترونیک، ساخت و تعمیر کشتی، ساخت و ساز

عضویت در کشورهای حوزه شنگن و اتحادیه اروپا

عضویت کامل در کشورهای حوزه شنگن و اتحادیه اروپا

مزایای کلیدی

  • تجویز تابعیت مضاعف
  • عضویت در کشورهای حوزه شنگن
  • سیستم مطلوب مالیاتی

مطالب مندرج در این صفحه صرفا جهت ارائه اطلاعات کلی و بدون قصد مشاوره حقوقی یا حرفه ای تهیه شده اند. زمان پردازش و هزینه های مربوطه با توجه به عوامل متعدد متغیر خواهد بود. CitizenMatch مسئولیتی در قبال تغییر هزینه های برآوردی و زمان پردازش نخواهد داشت. ما می توانیم اطلاعات جزئی با توجه به شرایط شخصی هر فرد ارائه نماییم. هرگونه حقی محفوظ است.

×
تماس با ما